Prioriteringsundersøkelser gir det mest attraktive tilbudet
Teoretisk sett kan alt virke like viktig, men i virkeligheten er ikke det tilfelle. For å få et realistisk bilde av kundenes prioriteringer er det viktig å fange opp så vel praktiske som økonomiske rammevilkår.
Basert på våre undersøkelser kan en reell prioriteringsrekkefølge basert på forskjellige valg beregnes. Med kunnskap om hvor viktig ulike egenskaper er for kundene, vil det være mulig å optimalisere innholdet i ditt tilbud til dine kunder.
Ved å kombinere målgruppens prioriteringer med kostnaden for de samme valgene, kan du lettere konkludere med hvilke tilbud som gir den beste kost-/nytteverdien for deg og dine kunder.
Eksempel på resultat
Med kunnskap om hvordan dine kunder prioriterer kan du blant annet:
- Skape det mest attraktive tilbudet
- Tilpasse dine produkter og tjenester til konkrete målgrupper
- Sette kundens opplevde merverdi opp mot kostnadene for din virksomhet
Når man ønsker den beste kombinasjonen
Av og til er det ønskelig å koble kundens prioriteringer opp mot hva kunden er villig til å betale for en vare eller tjeneste. I slike tilfeller benytter vi betalingsviljestudier, Conjoint-undersøkelser eller tilsvarende, for å få frem hvilken kombinasjon av produkter, tjenester eller produktegenskaper som er mest etterspurt. Pris er et eksempel på produktegenskaper som kan undersøkes, og vil kunne gi grunnlag for å vurdere hvilken produktkombinasjon som er mest attraktiv, gitt et definert prisnivå.