Markedet for tak- og fasadeprodukter fungerer forskjellig avhengig av hvilke deler av markedet man retter seg mot. Det er betydelige forskjeller i hvilke typer produkter og løsninger som benyttes, hvem som er initiativtager, beslutningstager og hvordan distribusjonen i markedet fungerer.
Våre løpende analyser av hvordan markedet utvikles i de ulike kunde- og byggsegmentene, gir deg mulighet til å arbeide med faktabasert beslutningsunderlag, fremfor egne subjektive vurderinger.
Vi hjelper deg med å forstå hvordan kunden påvirkes av din virksomhet, for eksempel i form av kundetilfredshetsundersøkelser (KTI) og merkekjennskapsmålinger. Vi har også solid erfaring med å identifisere og beskrive kundenes behov, adferd og betalingsvilje.
Vi tilpasser leveransen etter dine behov, og kan bidra med blant annet følgende:
- Analyser av drivkreftene i markedet
- Markedets størrelse, struktur og fremtidige utvikling
- Utviklingen fordelt på prissegment, kundetyper eller distribusjonskanaler
- Utvalgte geografiske markeder med fordeling ned på postnummer eller egendefinerte salgsdistrikt
- Innsikt om dine kunder gjennom f.eks. KTI-målinger, merkekjennskapsmålinger og betalingsviljestudier