Salg av kjøkken-, garderobe- og baderomsprodukter gjøres til både boliger og yrkesbygg, enten det er nybygging eller renovasjon. Kundenes etterspørsel endres fra år til år, og det finnes relativt store nasjonale forskjeller i hvilke produkter og løsninger som foretrekkes. Det er også tydelige forskjeller i hvem som er initiativtager til kjøpet, hvem som er beslutningstager og hvordan distribusjonen til markedet ser ut.
For å sikre lønnsomhet og salg, er det viktig å ta de riktige beslutninger basert på gjennomarbeidede analyser. Prognosesenteret har siden starten av 90-tallet målt markedsutviklingen for et bredt spekter av produkter og tjenester relatert til markedet for kjøkken, bad og garderobe.
Vi kombinerer vår unike markedskunnskap med innsikt i spesifikke behov og adferd hos dine kunder og samarbeidspartnere.
Vi kan bidra med markedsanalyser som baseres på omfattende studier av hvordan markedet utvikles i de ulike kunde- og byggsegmentene. Våre analyser gir deg mulighet til å arbeide med fakta fremfor interne markedsvurderinger.
Vi hjelper deg med å forstå hvordan kunden opplever din virksomhet, blant annet ved å gjennomføre kundetilfredshetundersøkelser (KTI) og merkekjennskapmålinger. Vi har også lang erfaring med å identifisere og beskrive kundenes adferd, behov og betalingsvilje.
Vi tilpasser leveransen etter dine behov, og kan blant annet bidra med følgende:
- Analyse av drivkreftene i markedet
- Beskrivelse av markedets størrelse, struktur og fremtidige utvikling
- Utviklingen fordelt på prissegment, kundetyper eller distribusjonskanaler
- Utvalgte geografiske markeder med fordeling ned på postnummer eller egendefinerte salgsdistrikt
- Innsikt om dine kunde gjennom f.eks. KTI-målinger, merkekjennskapsmålinger og betalingsviljestudier